7 kroků k více zákazníkům z online marketingu

7 kroků k více zákazníkům z online marketingu

V tomto článku se dozvíte o 7-krokovém postupu, kterým procházíme s malými firmami, které chtějí více zákazníků.

7 kroků k více zákazníkům z online marketingu

Uchopit online marketing správně je náročné. V roce 2024 ještě více než kdy dřív, protože existuje tolik různých možností a kanálů.

Přes 10 let pomáhám firmám zvyšovat tržby z onlinu. Prošel jsem si většinou reklamních aktivit a s mými klienty máme zkušenosti ze všech populárních kanálů. Proto, když si mě firma najme na komplexnější realizaci marketingu, absolvujeme tyto základní kroky ještě dříve, než se pustíme do čehokoliv konkrétního..

Možná už jste četli některé z mých článků:

Všechny obsahují dobré tipy a triky. V tomto článku se ale podíváme spíš už konkrétněji na to, jak probíhá spolupráce mezi mnou a klientem.

Krok 1: Pochopení businessu

Než se začnou tvořit jakékoliv reklamní kampaně nebo upravovat web, je klíčové, abych pochopil vás. Váš business. Vaše produkty a služby. Váš příběh. Vaše ambice a cíle, ale třeba i způsob, jak o tom celém přemýšlíte.

Na počátku se tak trochu stavím do role “reportéra”. Snažím se zjistit vše, co nám může ve společných snahách a marketingu pomoci. Od úplně zřetelných a jasných věcí přes drobné detaily nebo vedlejší skutečnosti, které vám možná budou připadat jako nedůležité, ale pro mě (a další parťáky, kteří nám třeba budou pomáhat) můžou dát nečekaný arzenál a podklady, se kterými vymyslíme něco mimořádného.

Každá firma má v marketingu trochu jiný potenciál. Stejně tak jsou pro ni vhodné jiné cesty, kanály i formáty. Proto se na počátku do vaší firmy společně ponoříme a položíme základní stavební kameny pro další kroky.

Mohu vám pomoci sestavit oficiální marketingovou dokumentaci, ve které si evidujeme vše podstatné, na co při společných diskusích a plánech přicházíme - a o tuto dokumentaci se následně dělíme nejen s vašimi klíčovými zaměstnanci ale i dalšími marketingovými parťáky či pomocníky.

Krok 2: Pochopení zákazníků

Následně je důležité do hloubky prozkoumat, kdo jsou vaši zákazníci. Co je trápí? Co doopravdy chtějí? Jaké problémy řeší a jak jim vaše služby pomáhají? Před tím, než se rozhodnou poptat vás nebo koupit vaše produkty, absolvují nějaký rozhodovací proces a zvažují různé věci. Jaké to jsou? Co, kdo a jak je při rozhodování ovlivňuje?

Tohle všechno musíme vědět, abychom dokázali marketing naplánovat a realizovat ziskově. 

Spoustu informací a cenných dat získáme z vašich současných a bývalých zákazníků. Proč si vybrali zrovna vás? Čeho si na spolupráci s vámi cení nejvíce? Co by vypíchli? Co by naopak chtěli jinak?

To využíváme následně..

  • při psaní efektivních prodejních textů
  • při navrhování reklamních kampaní
  • při tvorbě reklamních textů, bannerů a videí
  • při jakémkoliv důležitém rozhodování o budoucích reklamách

Všechny odpovědi, na které v tomto průzkumu objevíme, si poctivě zapíšeme. Stejně jako projektanti tvoří projektové dokumentace staveb, my spolu vytvoříme již zmíněnou marketingovou dokumentaci.

Krok 3: Průzkum konkurence

Už v průběhu prvotního průzkumu se začneme zabývat i konkurencí. Co nabízí? Jak se od vás liší? V čem je slabší? V čem je silnější? Jakým způsobem staví svoji online marketingovou komunikaci?

Je pravda, že sice nevidíme do reálných čísel vaší konkurence, takže nedokážeme říct, co přesně jim v marketingu funguje nejlépe, ale tento průzkum nemá za cíl odhalit nějaké “tajemství jejich úspěchu”. 

Cílem je si skrze analýzu říct, jak se chceme pozicovat v komunikaci (positioning) a na čem stavět naši argumentaci.

Kromě toho si také ujasnit, v čem s konkurencí nechceme soutěžit (protože má třeba lepší nabídku) a v čem je naopak naše výhoda nebo přidaná hodnota pro zákazníky (USP, UVP).

Tato zjištění v kombinaci s tím, co víme o zákaznících a našich službách, nám umožňuje dobře plánovat marketingový obsah a reklamní kampaně. Pokud bychom tyto kroky přeskočili, realizovali bychom pouhou povrchní domněnku a ta málokdy vede ke skutečně velkému úspěchu.

Krok 4: Návrh dobré nabídky zákazníkům

Na základě toho, co víme o vaší firmě, zákaznících i konkurenci, se pokusíme postavit vaši nabídku tak, aby co nejlépe komunikovala to, v čem máte nejvíc přidanou hodnotu, v čem jste nejsilnější, a na tom, co zákazníky na vaší službě těší nejvíce.

To prakticky znamená sestavit nové vylepšené texty a prodejní stránky na vašem webu. Díky průzkumu, který jsme v předchozích krocích udělali, nebývá problém dát dohromady nabídku, která generuje o jednotky až desítky procent více poptávek než dříve.

Samozřejmě na první pokus to vždy vyjít nemusí, nikdo nezná univerzální recept, ale právě proto to celé testujeme a experimentujeme. 

Zkoušíme různé varianty nabídky, různé texty, různé prodejní stránky. Vítěznou verzi eventuálně vždy najdeme díky analytice a reálné odezvě v podobě prodejů a poptávek.

Krok 5: Konverzní optimalizace webu

Dobrá nabídka ale nestačí. Lidé jí musí také uvěřit. To platí obzvláště tehdy, pokud prodáváte službu či produkt v dražší cenové hladině. Proto ještě předtím, než investujeme peníze do reklamy, obohatíme váš web o co nejvíce přesvědčivých prvků. 

To znamená..

  • zobrazit recenze zákazníků, konkrétní reference
  • případové studie a příběhy úspěchů
  • expertní obsah - články, videa, návody, ebooky
  • videa či fotky z konkrétních projektů, realizací atp.
  • loga firem nebo organizací, se kterými jsme spolupracovali
  • školení, které jsme absolvovali nebo sami dělali
  • osobní představení (pro utužení vztahu)

Jen u toho ale nekončíme.

V průběhu kampaní testujeme všechny důležité prvky, které mohou zásadně ovlivnit výkon - prodejní texty, strukturu landing pages, vůbec celkový koncept klíčových stránek a jejich sales copy. Experimentujeme s komunikací různých benefitů pro zákazníka a hledáme cestu, jak získat co nejvíce za co nejméně vynaložených prostředků.

Krok 6: Spuštění reklamních kampaní

Jakmile máme hotové základní stavební kameny, pustíme se už do propagace. V závislosti na vašich cílech a strategii, kterou si společně navrhneme nebo vylepšíme, můžeme realizovat SEO, PPC, reklamu na sítích a podobně.

V případě potřeby vám pomáhám tyto aktivity orchestrovat - využívám síť svých kontaktů na ověřené specialisty, u kterých vím, že doručují skvělé výsledky, nebo společně hledáme nové parťáky na jednotlivé disciplíny.

Někdy se může stát (a budu nyní velmi upřímný), že se klient pohybuje v natolik konkurenčním a komplikovaném tržním prostředí, že ani moje síly a mých kolegů nestačí. V takových situacích dokážu klienta propojit s nejzkušenějšími seniorními stratégy v České republice. Jsou drazí, ale dokážou i takový projekt uřídit k úspěchu. V každém případě se snažím navrhnout tu nejlepší cestu, i kdyby mě měla stát zakázku.

Krok 7: Vyhodnocování a úpravy

Marketing bez analytiky je jako pizza bez šunky. Nebylo by to ono. Proto vše průběžně vyhodnocujeme. A to vždy na základě reálných poptávek, zakázek, tržeb = peněz, které dojdou až na váš účet.

Testujeme různé varianty, různé reklamy, různé texty, různá videa a tak dále, dokud nenajdeme takovou kombinaci, která vám vydělává. Dobře vydělává.

V rámci dlouhodobé spolupráce to pak jednoduše neustále škálujeme. Odstraňujeme, co nefunguje, a snažíme se dostat maximum z toho, co funguje.

Zkuste mrknout na reference a výsledky mých klientů.

Chcete zvýšit prodeje z internetu?

Není nic snazšího, než se mi nezávazně ozvat. Probereme vaši situaci a řekneme si více. Budu se těšit!

7 kroků k více zákazníkům z online marketingu

Pomáhám malým českým firmám získávat více zákazníků už přes 10 let.