Jak probíhá spolupráce? aneb 7 kroků k více zákazníkům

Jak probíhá spolupráce? aneb 7 kroků k více zákazníkům

V tomto článku se dozvíte o 7-krokovém postupu, kterým procházíme s malými firmami, které chtějí více zákazníků.

Jak probíhá spolupráce? aneb 7 kroků k více zákazníkům

Uchopit online marketing správně je náročné. V roce 2024 ještě více než kdy dřív, protože existuje tolik různých možností a kanálů.

Přes 10 let pomáhám firmám zvyšovat zisk obsahovým marketingem v kombinaci s výkonnostní reklamou. Právě proto dnes už vím, že úspěch se málokdy dá dosáhnout bez hlubokého promyšlení a průzkumu.

Když si mě firmy najímají na komplexnější realizaci marketingu, absolvujeme tyto základní kroky ještě dříve, než se pustíme do čehokoliv konkrétního..

Možná už jste četli některé z mých článků:

Všechny obsahují dobré tipy a triky. V tomto článku se ale podíváme spíš už konkrétněji na to, jak probíhá spolupráce mezi mnou a klientem.

Krok 1: Pochopení businessu

Než se začnou tvořit jakékoliv reklamní kampaně nebo cokoliv, je klíčové, abych pochopil vás. Váš business. Vaše produkty a služby. Vaše ambice a cíle i způsob, jakým přemýšlíte o jejich dosažení.

Na počátku se tak trochu stavím do role “reportéra”. Snažím se zjistit vše, co nám může ve společných snahách a marketingu pomoci. Od úplně zřetelných a jasných věcí přes drobné detaily nebo vedlejší skutečnosti, které vám možná budou připadat jako nedůležité, ale pro mě (a další parťáky, kteří nám třeba budou pomáhat) můžou dát nečekaný arzenál a podklady, se kterými vymyslíme něco mimořádného.

Každá firma má v marketingu trochu jiný potenciál. Stejně tak jsou pro ni vhodné jiné cesty, kanály i formáty. Proto se na počátku do vaší firmy společně ponoříme a položíme základní stavební kameny pro další kroky.

Průběžně evidujeme vše podstatné, na co při společných diskusích a plánech přicházíme - a o tuto “marketingovou dokumentaci” se následně také dělíme nejen s vašimi klíčovými zaměstnanci ale i dalšími marketingovými parťáky či pomocníky.

Krok 2: Pochopení zákazníků

Je důležité do hloubky prozkoumat, kdo jsou vaši zákazníci. Co je trápí? Co doopravdy chtějí? Jaké problémy mají a jak jim vaše služby a produkty pomáhají je řešit? 

Před tím, než se rozhodnou koupit u vás, absolvují nějaký rozhodovací proces a zvažují různé otázky. Jaké to jsou? Co, kdo a jak je při rozhodování ovlivňuje?

Pravděpodobně také vybírají mezi vámi a vaší konkurencí. Jakou konkurencí? Co je může zaujmout u vás a co naopak u konkurence? Jaké faktory jsou pro zákazníky důležité?

Tohle všechno musíme vědět, abychom dokázali marketing naplánovat a realizovat ziskově. 

Spoustu informací a cenných dat získáme od vašich současných a bývalých zákazníků. Proč si vybrali zrovna vás? Čeho si na spolupráci s vámi cení nejvíce? Co by vypíchli? Co by naopak chtěli jinak?

To využíváme následně..

  • při psaní efektivních prodejních textů
  • při navrhování reklamních kampaní
  • při tvorbě reklamních textů, bannerů a videí
  • při jakémkoliv důležitém rozhodování o budoucích reklamách

Všechny odpovědi, na které v tomto průzkumu objevíme, si poctivě zapíšeme. Stejně jako projektanti tvoří projektové dokumentace staveb, my spolu vytvoříme již zmíněnou marketingovou dokumentaci.

Krok 3: Průzkum konkurence

Už na začátku se začneme zabývat i konkurencí. 

  • Co nabízí? Jak se od vás liší? 
  • V čem je slabší? V čem je silnější? 
  • Jakým způsobem staví svoji online marketingovou komunikaci?

Je pravda, že sice nevidíme do reálných čísel vaší konkurence, takže nedokážeme říct, co přesně jim v marketingu funguje nejlépe, ale tento průzkum nemá za cíl odhalit nějaké “tajemství jejich úspěchu”. 

Cílem je si skrze analýzu říct, jak se chceme pozicovat v komunikaci (positioning) a na čem stavět naši argumentaci.

Kromě toho si ujasnit, v čem s konkurencí nechceme soutěžit (protože má třeba lepší nabídku) a v čem je naopak naše výhoda nebo přidaná hodnota pro zákazníky (USP, UVP).

Klíčové otázky pak jsou také..

  • Jaké reklamní kanály konkurence používá?
  • Dokážeme odhadnout, jak agresivně do toho šlape?
  • Kolik nás bude stát s nimi soutěžit? Jak velká je pro nás “vstupní bariéra”?

Tato zjištění v kombinaci s tím, co víme o zákaznících a produktech či službách, nám umožňuje dobře plánovat marketingový obsah a reklamní kampaně. Pokud bychom tyto kroky přeskočili, realizovali bychom pouhou povrchní domněnku a ta málokdy vede ke skutečnému úspěchu.

Krok 4: Návrh dobré nabídky zákazníkům

Na základě toho, co jsme se dozvěděli (viz výše), se pokusíme postavit vaši nabídku tak, aby co nejlépe komunikovala, v čem máte největší přidanou hodnotu a benefity, které zákazníky těší nejvíce.

To v praxi znamená.. 

  • sepsat nové prodejní texty
  • vylepšit prodejní stránky na webu
  • promítnout argumentaci do kampaní
  • ..a všech ostatních propagačních materiálů

Díky průzkumu, který jsme v předchozích krocích udělali, nebývá většinou problém dát dohromady nabídku, která generuje o jednotky až desítky procent více poptávek než dříve.

Samozřejmě na první pokus to vždy vyjít nemusí - nikdo nezná univerzální recept, ale právě proto to celé testujeme a experimentujeme. 

Zkoušíme různé varianty nabídky, různé texty, různé prodejní stránky. Vítěznou verzi eventuálně vždy najdeme díky analytice a reálné odezvě v podobě prodejů a poptávek.

Krok 5: Konverzní optimalizace webu

Dobrá nabídka ale nestačí. Lidé jí musí také uvěřit. To platí obzvláště tehdy, pokud prodáváte službu či produkt za desítky a stovky tisíc korun. 

Proto ještě předtím, než investujeme peníze do reklamy, obohatíme váš web (firemní prezentaci) o co nejvíce přesvědčivých prvků. 

To znamená..

  • zobrazit recenze zákazníků, konkrétní reference
  • případové studie a příběhy úspěchů
  • expertní obsah - články, videa, návody, ebooky
  • videa či fotky z konkrétních projektů, realizací atp.
  • loga firem nebo organizací, se kterými jsme spolupracovali
  • školení, které jsme absolvovali nebo sami dělali
  • osobní představení (pro utužení vztahu)

V průběhu kampaní testujeme všechny důležité prvky, které mohou zásadně ovlivnit výkon - prodejní texty, landing pages, argumentaci, vizuály i grafiku a tak dále.

Nejedná se pouze o jednorázový krok. Testování se věnujeme průběžně a vše ladíme.

Krok 6: Spuštění reklamy + tvorba obsahu

Jakmile máme hotové základní stavební kameny, přípravíme si akční plán na následující měsíce. Ten obsahuje..

  • stanovené cíle
  • sledované metriky (KPIs)
  • plán kampaní i aktivit
  • stanovené rozpočty

S tím se už také pouštíme do propagace. V závislosti na vašich cílech a strategii, kterou si společně navrhneme, můžeme realizovat SEO, PPC, reklamu na sítích a podobně.

V případě potřeby vám pomáhám tyto aktivity orchestrovat - něco zvládnu ve své režii a jinak využívám síť svých kontaktů na ověřené specialisty, u kterých vím, že doručují skvělé výsledky. Případně společně hledáme nové parťáky na jednotlivé disciplíny.

Kromě propagace řešíme také tvorbu dalšího obsahu.

Obsahový marketing patří k nejúčinnějším způsobům, jak v roce 2024 budovat povědomí o své firmě a získávat zákazníky z internetu. Psal jsem o tom mnohokrát, například v článku Obsah + Reklama = Zákazníci.

Pomáhám vám systematicky vyrábět:

  • blogové články (kvůli SEO, remarketingu atd)
  • promo videa a edukativní videoprezentace
  • příspěvky na sítě 
  • reels, shorts a short-form videa
  • infografiky, ebooky a další

Příklady a ukázky najdete v mých případových studiích.

Krok 7: Vyhodnocování a úpravy

Marketing bez analytiky je jako pizza bez šunky. Nebylo by to ono. Proto vše průběžně vyhodnocujeme. A to vždy na základě reálných poptávek, zakázek a především peněz, které dojdou až na váš účet.

Testujeme různé varianty, různé reklamy, různé texty, různá videa a tak dále, dokud nenajdeme takovou kombinaci, která vám vydělává. 

V rámci dlouhodobé spolupráce to pak jednoduše neustále škálujeme. Odstraňujeme, co nefunguje, a snažíme se dostat maximum z toho, co funguje.

Zkuste mrknout na reference a výsledky mých klientů.

Chcete zvýšit prodeje z internetu?

Není nic snazšího, než se mi nezávazně ozvat. Probereme vaši situaci a řekneme si více. Budu se těšit!

Jak probíhá spolupráce? aneb 7 kroků k více zákazníkům

Pomáhám malým českým firmám získávat více zákazníků už přes 10 let.