Maličké slezské firmě jsme pomohli ovládnout místní vyhledávání a zvýšit návštěvnost přes 600 %.
Maličké fotovoltaické firmě z Opavy jsem v roce 2023 pomáhal s optimalizací webu (SEO) a marketingovými aktivitami.
V této případovce vám ukážu:
V konečném důsledku jsme tak..
Mrkněme na to..
Malá slezská firma poskytující řešení fotovoltaiky pro rodinné domy i firmy. Byla založena partou přátel a první zakázky získávala na doporučení. Dnes patří k (na internetu) nejviditelnějším firmám v Opavě.
Spolupráci s klukama ze Smartu jsem získal na doporučení. Protože mám nejraději, když se s klienty znám a spolupracujeme na bližší přátelské rovině, vydal jsem se v dubnu 2023 na výlet přes celou republiku až do Moravskoslezského kraje, abych se s nimi potkal osobně.
S cílem přesvědčit je, že online marketing má smysl, ukazoval jsem, jakých výsledků jsme dosáhli u jiných firem.
Vyprávěl jsem příběh mého klienta Zakra s.r.o., který se prostřednictvím obsahového marketingu dokázal během dvou až tří let stát jedničkou na českém trhu a dodnes získává stovky poptávek z webu měsíčně. Celý článek o Zakra s.r.o. si přečtěte zde.
Plácli jsme si a hned jsme se pustili do práce.
Pokud jste četli můj velký návod jak na SEO, pak víte, že se optimalizace webů skládá z několika důležitých součástí. Zde jsme postupovali stejně.
Z analýzy nám už v úvodu vypadlo tisíce vyhledávacích dotazů:
Díky statistikám o hledanosti těchto dotazů jsme věděli, na co se lidé ptají kolem fotovoltaiky nejčastěji.
Kdo chce být úspěšný v Googlu a získávat z něj návštěvníky a zákazníky, musí Google nejdříve “potěšit obsahem”. Opakuji to stále. Klíč k úspěchu je vytvářet velmi kvalitní a hluboce propracovaný obsah, který lidem zodpovídá jejich dotazy.
Na základě statistik a nejčastějšich dotazů jsme si udělali redakční plán, podle kterého jsme v následujících týdnech a měsících tvořili edukativní články pro potenciální zákazníky:
Ať už je zajímá cokoliv, SmartPhoenix pro ně má odpověď.
A tak dále.
Tvořit obsah jako tento má hned několik výhod.
Má to ale háček.
Články a obsah, který pro zákazníky i Google tvoříte, nesmí být bezduchá a laciná reklama. Skutečně nestačí jen něco málo vyplodit, aby se neřeklo. Je to úplně naopak.
Úroveň kvality článků nejen, že rozhoduje o výsledku SEO a zda vám Google bude přivádět nové návštěvníky, ale zároveň také o tom, jestli se tito návštěvníci promění i v platící zákazníky.
Z tohoto důvodu musí být články mimořádně kvalitní a přinášet jejich čtenářům spoustu informativní hodnoty. To znamená dát si s nimi fakt práci.
Naše články obvykle:
Vytvořit podrobné edukativní články nejvyšší kvality zabírá čas (nebo peníze). My ale víme, že je to právě tady, kde se láme chleba, a proto do toho dáváme velké úsilí. Jedině proto s mými klienty vítězíme.
Mrkněte třeba na tento článek o fotovoltaice pro firmy.
Jen přečíst ho vám zabere chvíli.
Majitel firmy, který na internetu hledá možnosti FVE pro svoji potřebu, v něm ale najde vše, co potřebuje vědět. Díky tomu, že mu Smart Phoenix dává tolik informací, si dotyčný s firmou instantně vytvoří vztah. Pomohli jsme mu celou věc pochopit a to bez nutnosti toho, aby někam volal nebo psal. Tím se výrazně zvyšuje šance, že se s poptávkou ozve právě nám.
A pokud si náhodou říkáte, že lidé nečtou dlouhé texty, tak vám rovnou mohu odpovědět, že to není pravda.
Je možné, že 90 % lidí to číst celé nebude.
Nás ale nejvíc zajímá 10 % těch, kteří to myslí s naším produktem vážně.
Je to právě těchto 10 %, kteří hodlají v blízké době utratit až stovky tisíc Kč za něco, k čemu si teď hledají co nejvíce informací.
Lidé čtou dlouhé texty tehdy, když mají do něčeho investovat větší peníze.
Nepodceňujte to.
Obsah musí pomáhat a být skutečně užitečný, ale nesmíme zapomínat uživatelům také nabízet své služby.
Proto v kontextu těchto článků vždy nabízíme, aby se nám při řešení jejich situace ozvali, nebo rovnou odkazujeme na naše produktové stránky.
Je ale důležité..
Pamatujeme na to, že náš obsah musí v prvé řadě umožnit zákazníkovi, aby k nám začal cítit sympatie. Konverze (prodej) je až druhým cílem v pořadí.
S klukama jsme v průběhu měsíců dali dohromady články a publikovali je na web.
Když už se má ale marketing dělat pořádně, musí se samozřejmě měřit výsledky.
Měřili jsme proto od začátku všechny důležité metriky.
K tomu nám slouží nástroje jako Collabim, Google Analytics nebo Google Search Console.
Víc jsem o jednotlivých nástrojích měření popsal v článku jak na SEO, proto tu nebudu zabíhat do detailu.
Dosáhnout co nejlepších výsledků v optimalizaci, tedy co nejvíce navýšit návštěvnost a tím i generované zisky, se dá jedině na dlouhodobém časovém horizontu. Je to tak trochu maraton.
Stejně jako u jiných projektů proto i u SmartPhoenixu každý měsíc dál rozšiřujeme obsah, přidáváme nové články, kontrolujeme vývoj a snažíme se nacházet nové příležitosti pro rozvoj.
Například poté, co jsme nasbírali recenze na Google Business profilu, jsme tento profil integrovali s webem tak, aby Google ve výsledcích vyhledávání zobrazoval hvězdičky:
Propojení s Google Business a recenzemi má tyto výhody:
My už teď pozorujeme pozitivní vliv od chvíle, kdy se tyto hvězdičky u klientova webu zobrazují.
Je to ale pouze jeden příklad z mnoha různých možných vylepšení. Pokud vás zajímá více, přečtěte si můj návod na SEO.
Zaujalo vás, jak jsme postupovali v případě této firmy? Chtěli byste se dozvědět něco víc o tom, jestli by takový marketing dával smysl i pro vás? Ozvěte se mi a můžeme to nezávazně probrat.
Kontaktujte mě nebo si přečtěte víc o službách pro firmy.
Případně, pokud se chcete dozvědět ještě něco víc o online marketingu pro malé české firmy, doporučil bych vám tyto články: