Smart Phoenix s.r.o.

600 % nárůst ve fotovoltaice

Maličké slezské firmě jsme pomohli ovládnout místní vyhledávání a zvýšit návštěvnost přes 600 %.

Skrolujte dolů

Maličké fotovoltaické firmě z Opavy jsem v roce 2023 pomáhal s optimalizací webu (SEO) a marketingovými aktivitami.

V této případovce vám ukážu:

  • Jak jsme během dvou měsíců ovládli lokální vyhledávání fotovoltaiky a dostali se na první pozice v Googlu.
  • Jak jsme obsadili i další klíčová slova, u kterých jsme úspěšně překonali mezinárodní fotovoltaické korporace.
  • A u vysoce konkurenčních jsme se s maličkou firmou dostali až k největším titánům jako ČEZ nebo další.

V konečném důsledku jsme tak..

  • Dokázali navýšit návštěvnost firemního webu o přes 600 %.
  • Získávat z webu poptávky v hodnotě až stovek tisíc Kč.

Mrkněme na to..

Smart Phoenix je ..

Malá slezská firma poskytující řešení fotovoltaiky pro rodinné domy i firmy. Byla založena partou přátel a první zakázky získávala na doporučení. Dnes patří k (na internetu) nejviditelnějším firmám v Opavě.

Můj kamarád umí SEO..

Spolupráci s klukama ze Smartu jsem získal na doporučení. Protože mám nejraději, když se s klienty znám a spolupracujeme na bližší přátelské rovině, vydal jsem se v dubnu 2023 na výlet přes celou republiku až do Moravskoslezského kraje, abych se s nimi potkal osobně.

S cílem přesvědčit je, že online marketing má smysl, ukazoval jsem, jakých výsledků jsme dosáhli u jiných firem.

Vyprávěl jsem příběh mého klienta Zakra s.r.o., který se prostřednictvím obsahového marketingu dokázal během dvou až tří let stát jedničkou na českém trhu a dodnes získává stovky poptávek z webu měsíčně. Celý článek o Zakra s.r.o. si přečtěte zde.

Plácli jsme si a hned jsme se pustili do práce.

Jak na SEO ve fotovoltaice

Pokud jste četli můj velký návod jak na SEO, pak víte, že se optimalizace webů skládá z několika důležitých součástí. Zde jsme postupovali stejně.

  • Udělali jsme kompletní technický audit, jestli nám sedí zabezpečení, čistota kódu, rychlost načítání a další.
  • Provedli analýzu klíčových slov - průzkum toho, co lidé kolem fotovoltaiky na Googlu hledají nejčastěji.

Z analýzy nám už v úvodu vypadlo tisíce vyhledávacích dotazů:

Díky statistikám o hledanosti těchto dotazů jsme věděli, na co se lidé ptají kolem fotovoltaiky nejčastěji.

Klíč k SEO je v obsahu

Kdo chce být úspěšný v Googlu a získávat z něj návštěvníky a zákazníky, musí Google nejdříve “potěšit obsahem”. Opakuji to stále. Klíč k úspěchu je vytvářet velmi kvalitní a hluboce propracovaný obsah, který lidem zodpovídá jejich dotazy.

Na základě statistik a nejčastějšich dotazů jsme si udělali redakční plán, podle kterého jsme v následujících týdnech a měsících tvořili edukativní články pro potenciální zákazníky:

Ať už je zajímá cokoliv, SmartPhoenix pro ně má odpověď.

  • Kolik FVE stojí? Cena, návratnost?
  • Jak to funguje? Jak na montáž a instalaci?
  • Jaká je nejvýhodnější? Nejlevnější?

A tak dále.

Tvořit obsah jako tento má hned několik výhod.

  • Google vás začne chápat jako experta na dané téma.
  • Tím pádem vás začne doporučovat lidem = získáte návštěvnost.
  • Potenciální zákazníci se od vás dozví, co potřebují vědět = zvyšuje se pravděpodobnost poptávky.

Má to ale háček.

Nikdy neděláme “hloupé PR články”

Články a obsah, který pro zákazníky i Google tvoříte, nesmí být bezduchá a laciná reklama. Skutečně nestačí jen něco málo vyplodit, aby se neřeklo. Je to úplně naopak.

Úroveň kvality článků nejen, že rozhoduje o výsledku SEO a zda vám Google bude přivádět nové návštěvníky, ale zároveň také o tom, jestli se tito návštěvníci promění i v platící zákazníky.

Z tohoto důvodu musí být články mimořádně kvalitní a přinášet jejich čtenářům spoustu informativní hodnoty. To znamená dát si s nimi fakt práci.

Naše články obvykle:

  • Mají i přes 2000 slov.
  • Jdou velmi velmi do hloubky tématu.
  • Zodpovídají vše, co zákazníka může trápit.
  • Nejsou levné na výrobu.

Vytvořit podrobné edukativní články nejvyšší kvality zabírá čas (nebo peníze). My ale víme, že je to právě tady, kde se láme chleba, a proto do toho dáváme velké úsilí. Jedině proto s mými klienty vítězíme.

Mrkněte třeba na tento článek o fotovoltaice pro firmy.

Jen přečíst ho vám zabere chvíli.

Majitel firmy, který na internetu hledá možnosti FVE pro svoji potřebu, v něm ale najde vše, co potřebuje vědět. Díky tomu, že mu Smart Phoenix dává tolik informací, si dotyčný s firmou instantně vytvoří vztah. Pomohli jsme mu celou věc pochopit a to bez nutnosti toho, aby někam volal nebo psal. Tím se výrazně zvyšuje šance, že se s poptávkou ozve právě nám.

A pokud si náhodou říkáte, že lidé nečtou dlouhé texty, tak vám rovnou mohu odpovědět, že to není pravda.

Je možné, že 90 % lidí to číst celé nebude.

Nás ale nejvíc zajímá 10 % těch, kteří to myslí s naším produktem vážně.

Je to právě těchto 10 %, kteří hodlají v blízké době utratit až stovky tisíc Kč za něco, k čemu si teď hledají co nejvíce informací.

Lidé čtou dlouhé texty tehdy, když mají do něčeho investovat větší peníze.

Nepodceňujte to.

Nezapomínáme nabízet své služby

Obsah musí pomáhat a být skutečně užitečný, ale nesmíme zapomínat uživatelům také nabízet své služby.

Proto v kontextu těchto článků vždy nabízíme, aby se nám při řešení jejich situace ozvali, nebo rovnou odkazujeme na naše produktové stránky.

Je ale důležité..

  • Nepřehánět to. Obsah musí z většiny pomáhat, pouze z malé části něco prodávat.
  • Výzvy k poptávce umisťujeme do článku opatrně a nenásilně.
  • Větší pozornost nabídce zákazníkům věnujeme až na závěr článku.

Pamatujeme na to, že náš obsah musí v prvé řadě umožnit zákazníkovi, aby k nám začal cítit sympatie. Konverze (prodej) je až druhým cílem v pořadí.

Tvoříme, publikujeme a měříme výsledky

S klukama jsme v průběhu měsíců dali dohromady články a publikovali je na web. 

Když už se má ale marketing dělat pořádně, musí se samozřejmě měřit výsledky.

Měřili jsme proto od začátku všechny důležité metriky.

  • Jak se vyvíjí pozice webu ve vyhledávačích?
  • Jak se mění návštěvnost v průběhu? 
  • Kolik poptávek přibývá? Jaké reálné tržby a zisk?
  • Jaké návratnosti investice dosahujeme?

K tomu nám slouží nástroje jako Collabim, Google Analytics nebo Google Search Console.

Víc jsem o jednotlivých nástrojích měření popsal v článku jak na SEO, proto tu nebudu zabíhat do detailu.

SEO je práce dlouhodobá

Dosáhnout co nejlepších výsledků v optimalizaci, tedy co nejvíce navýšit návštěvnost a tím i generované zisky, se dá jedině na dlouhodobém časovém horizontu. Je to tak trochu maraton.

Stejně jako u jiných projektů proto i u SmartPhoenixu každý měsíc dál rozšiřujeme obsah, přidáváme nové články, kontrolujeme vývoj a snažíme se nacházet nové příležitosti pro rozvoj.

Například poté, co jsme nasbírali recenze na Google Business profilu, jsme tento profil integrovali s webem tak, aby Google ve výsledcích vyhledávání zobrazoval hvězdičky:

Propojení s Google Business a recenzemi má tyto výhody:

  • Na web s hvězdičkami se proklikne ve vyhledávání více lidí.
  • Uživatelé na něj vstupují s větší důvěrou.
  • Větší proklikovost znamená, že nám Google zase o něco zlepší pozice.

My už teď pozorujeme pozitivní vliv od chvíle, kdy se tyto hvězdičky u klientova webu zobrazují.

Je to ale pouze jeden příklad z mnoha různých možných vylepšení. Pokud vás zajímá více, přečtěte si můj návod na SEO.

Uděláme něco podobného i pro vás?

Zaujalo vás, jak jsme postupovali v případě této firmy? Chtěli byste se dozvědět něco víc o tom, jestli by takový marketing dával smysl i pro vás? Ozvěte se mi a můžeme to nezávazně probrat.

Kontaktujte mě nebo si přečtěte víc o službách pro firmy.

Případně, pokud se chcete dozvědět ještě něco víc o online marketingu pro malé české firmy, doporučil bych vám tyto články: