Využití AI v marketingu (nová série již brzy)

Využití AI v marketingu (nová série již brzy)

Jak využívat AI v marketingu? O tom se teď budeme bavit častěji.

Využití AI v marketingu (nová série již brzy)

Posledních několik měsíců se intenzivně zabývám využitím AI (umělé inteligence) v online marketingu pro klienty i sám pro sebe.

Protože vývoj AI modelů jde rychle dopředu, nabízí se nám stále více možností, jak si s pomocí této neuvěřitelné technologie výrazně usnadňovat práci a zlepšovat výsledky.

A já této příležitosti chci rozhodně využít! Co vy?

Rozhodl jsem se, že se na webu budu proto v blízké době více zabývat právě tipy a triky pro využití AI.

Ukážeme si například:

  • jak generovat velmi propracovaný obsah
  • tvorbu článků, ale i grafiky nebo videí s AI
  • jak na rešerši, analýzu konkurence a přípravu detailních osnov
  • jak využít AI pro asistenci při tvorbě
  • jak si vytvořit pokročilejší automatizace
  • jak propojit AI s databázemi a vlastními aplikacemi
  • jak zprocesovat dříve náročné úkoly a ušetřit x hodin

A další scénáře, na které po cestě narazím. :-)

Nechci se tu pasovat do role nějakého super odborníka na AI automatizace, protože s AI pracuji teprve od loňska a víc do hloubky to studuji zatím jen pár měsíců.

Už teď jsem ale docela nadšený ze zajímavých zautomatizovaných procesů (ChatGPT, Anthropic Claude + databáze), které se mi daří dělat prostřednictvím platformy Make.com.

Například tato automatizovaná workflow:

..umožňuje generovat obsáhlé edukativní články zaměřená na klíčová slova (pro SEO) podle mojí předvolby.

V principu stačí na úvod jen zadat požadavky:

..kliknutím proceduru spustit a během 2-3 minutek mít hotový článek klidně i o několika tisících slovech.

Pokud jste někdy zkoušeli psát články s pomocí ChatGPT, tak víte, že za běžných okolností takový článek neuděláte.

ChatGPT (nebo Claude) obvykle vyplivne 500-700 slov a více není schopen z důvodu nedostatku paměti.

Zde právě přichází na řadu platforma Make.com, ve které můžeme vytvořit opakující se procedurální cykly, které tohle omezení umožňují překonat a v tvorbě jít velmi do hloubky.

Testoval jsem to například i pro generování krátkých ebooků:

A zatím je to docela slušná magie.

Člověk by si myslel, že takto velké kusy obsahu nebudou mít hlavu a patu a nebudou držet jakousi kontinuitu - nebo alespoň to bylo moje očekávání, že AI vygeneruje několik separátních textů, které nejsou nijak vzájemně navazující, a to slepí dohromady. V těchto pokročilejších procedurách v Make.com tomu tak ale není.

Naopak pokud je vše nastaveno správně, AI dokáže velmi dobře držet kontinuitu napříč celým dokumentem (ať už má pět nebo padesát stran) a jednotlivé části generované separátně v odlišných cyklech operace hezky provázat. Vše vám již brzy ukážu.

Aktuálně pracuji na vylepšování automatizací, které jsem si za poslední měsíce sestavil, a zároveň i přípravě dalších procedur pro SEO a sociální sítě.

Jistě mě čeká ještě spoustu práce, pilování nedostatků a zkoušení různých technik, ale chytlo mě to natolik, že si nemůžu pomoct a trávím tím teď x hodin týdně. :-)

Věřím tak, že by tyto moje nabyté poznatky a provedené experimenty mohly přinést hodnotu i čtenářům blogu.

Rád se s vámi podělím o to, na co při svém samostudiu přijdu.

Brzy tak najdete na webu sekci "AI v marketingu".

Využití AI v marketingu (nová série již brzy)

Pomáhám malým českým firmám získávat více zákazníků už přes 10 let.