Využití AI v marketingu (nová série již brzy)
Jak využívat AI v marketingu? O tom se teď budeme bavit častěji.
Posledních několik měsíců se intenzivně zabývám využitím AI (umělé inteligence) v online marketingu pro klienty i sám pro sebe.
Protože vývoj AI modelů jde rychle dopředu, nabízí se nám stále více možností, jak si s pomocí této neuvěřitelné technologie výrazně usnadňovat práci a zlepšovat výsledky.
A já této příležitosti chci rozhodně využít! Co vy?
Rozhodl jsem se, že se na webu budu proto v blízké době více zabývat právě tipy a triky pro využití AI.
Ukážeme si například:
A další scénáře, na které po cestě narazím. :-)
Nechci se tu pasovat do role nějakého super odborníka na AI automatizace, protože s AI pracuji teprve od loňska a víc do hloubky to studuji zatím jen pár měsíců.
Už teď jsem ale docela nadšený ze zajímavých zautomatizovaných procesů (ChatGPT, Anthropic Claude + databáze), které se mi daří dělat prostřednictvím platformy Make.com.
Například tato automatizovaná workflow:
..umožňuje generovat obsáhlé edukativní články zaměřená na klíčová slova (pro SEO) podle mojí předvolby.
V principu stačí na úvod jen zadat požadavky:
..kliknutím proceduru spustit a během 2-3 minutek mít hotový článek klidně i o několika tisících slovech.
Pokud jste někdy zkoušeli psát články s pomocí ChatGPT, tak víte, že za běžných okolností takový článek neuděláte.
ChatGPT (nebo Claude) obvykle vyplivne 500-700 slov a více není schopen z důvodu nedostatku paměti.
Zde právě přichází na řadu platforma Make.com, ve které můžeme vytvořit opakující se procedurální cykly, které tohle omezení umožňují překonat a v tvorbě jít velmi do hloubky.
Testoval jsem to například i pro generování krátkých ebooků:
A zatím je to docela slušná magie.
Člověk by si myslel, že takto velké kusy obsahu nebudou mít hlavu a patu a nebudou držet jakousi kontinuitu - nebo alespoň to bylo moje očekávání, že AI vygeneruje několik separátních textů, které nejsou nijak vzájemně navazující, a to slepí dohromady. V těchto pokročilejších procedurách v Make.com tomu tak ale není.
Naopak pokud je vše nastaveno správně, AI dokáže velmi dobře držet kontinuitu napříč celým dokumentem (ať už má pět nebo padesát stran) a jednotlivé části generované separátně v odlišných cyklech operace hezky provázat. Vše vám již brzy ukážu.
Aktuálně pracuji na vylepšování automatizací, které jsem si za poslední měsíce sestavil, a zároveň i přípravě dalších procedur pro SEO a sociální sítě.
Jistě mě čeká ještě spoustu práce, pilování nedostatků a zkoušení různých technik, ale chytlo mě to natolik, že si nemůžu pomoct a trávím tím teď x hodin týdně. :-)
Věřím tak, že by tyto moje nabyté poznatky a provedené experimenty mohly přinést hodnotu i čtenářům blogu.
Rád se s vámi podělím o to, na co při svém samostudiu přijdu.
Brzy tak najdete na webu sekci "AI v marketingu".