Maličký rodinný eshop vyrostl díky online marketingu na více než 4,5 milionu Kč v tržbách.
S majiteli malého rodinného eshopu ProLožnici.cz, který prodává cenově dostupné zboží tisícům zákazníků, spolupracuji už přes tři roky. Kombinací několika reklamních kanálů se nám podařilo postupně výrazně navýšit tržby a prodeje.
Rodinná firma nabízející peřiny, polštáře a další potřeby do ložnice. Kromě toho u nich můžete nakoupit i pyžama nebo třeba spodní prádlo. Kamennou prodejnu naleznete v Kolíně nedaleko Prahy. Eshop funguje už někdy od roku 2016.
Jsem přesvědčený, že jedna z nejrychlejších a nejsnazších cest, jak pro eshop začít generovat objednávky, jsou PPC reklamy ve vyhledávání. Konkrétně Shopping Ads od Googlu.
Mají výhodu:
S klientem jsme se pustili do PPC reklam hned v začátcích. Postupně jsme reklamy a inzeráty vylepšovali, aby na ně lidé lépe reagovali a my tak získali více konverzí.
Jedna z největších změn v první fázi byla, když jsme zjistili, že klient neměl nastavený ROAS (cílovou návratnost investice). Okamžitě jsme ji v Google Ads nastavili a to vedlo k 54% navýšení tržeb za stejnou částku do reklamy.
PPC reklamy jsou dodnes náš hlavní zdroj objednávek. S jejich správou a nastavením nám pomáhají mí ostřílení kolegové.
Abychom diverzifikovali naše tržby, rozhodli jsme se v průběhu rozšířit aktivity i k SEO. Udělali jsme si průzkum klíčových slov, rozřadili eshopové kategorie, přidali optimalizované textace a postupně vylepšovali web i tímto směrem.
V roce 2023 došlo k několika zásadním věcem.
To mělo bohužel i nepříznivý vliv na naše tržby, kdy došlo k poklesu zpátky kolem 3 milionů ročně.
Může to být ale i pro vás zajímavé, protože takové výzvy se v online marketingu občas vyskytnou v různých odvětvích a důležité je, co s nimi uděláte. Jak jsme s tím bojovali my?
Klient měl k dispozici tisíce historických kontaktů na dřívější zákazníky. Pro to, abychom “doplnili” mezery, které nám v tržbách způsobil pohyblivý trh, jsme se proto rozhodli je více využít a začali jsme systematicky dělat email marketing.
V současné době stále testujeme různé varianty newsletterů, v kterých nabízíme akční produkty a slevy.
Poměrně rychle jsme si uvědomili chybu, že jsme s newslettery nezačali už dávno.
Po každém newsletteru, který odesíláme minimálně dvakrát týdně, totiž přichází relativně dost objednávek.
Kromě emailů jsme dál rozpracovávali náš obsah (SEO) a zaměřili se na posílení retenčních mechanismů a obchodních procesů. Na těchto pracích stále děláme, takže se můžete těšit, že tuto případovku brzy rozšíříme o další info.
„Trojnásobné tržby. Takový je náš výsledek. Číselně to pro nás znamená 4,4 mil. Kč za rok. To je velmi úctyhodný výkon na malý rodinný obchůdek. Nicolas Vrba je náš člověk na výkonnostní marketing.“ – Martin Černý, spolumajitel eshopu
Zaujalo vás, jak jsme postupovali v případě této firmy? Chtěli byste se dozvědět něco víc o tom, jestli by takový marketing dával smysl i pro vás? Ozvěte se mi a můžeme to nezávazně probrat.
Kontaktujte mě nebo si přečtěte víc o službách pro firmy.
Případně, pokud se chcete dozvědět ještě něco víc o online marketingu pro malé české firmy, doporučil bych vám tyto články: