Jak správně používat AI v SEO

Jak správně používat AI v SEO

Jak používat AI v SEO, abyste neohrozili svůj web?

Jak správně používat AI v SEO

Obrovská popularizace ChatGPT a dalších AI nástrojů přinesla spoustu úžasných možností v mnoha různých odvětvích. SEO samozřejmě není výjimkou. V tomto článku se podíváme, jak umělou inteligenci využívat správně a pro větší úspěch ve vyhledávačích, a stejně tak se podíváme i na to, jak naopak AI nepoužívat, abyste svůj web nijak neohrozili.

Tak jde se na to..

Možnosti využití

Umělá inteligence nám při práci na optimalizaci nabízí širokou škálu různých možností. Není v mých silách je zde sepat všechny, protože - upřímně - všechny ani neznám. Proto vám ukážu alespoň to, jak AI používám při SEO pro klienty já.

Mrkneme se na..

  • AI při tvorbě obsahu - jak díky ChatGPT dělat skvělé články, jak si naopak nezničit reputaci a neztratit organickou návštěvnost.
  • AI při vylepšování obsahu - jak využít jazykové modely k zdokonalení stávajících i budoucích článků a podstránek.
  • AI při ladění on-page - jak vylepšit onpage snadno a rychle.
  • AI při analýze klíčových slov - jak si usnadnit práci díky umělé inteligenci.
  • AI při mapování témat - jak rychleji získat ucelený přehled o tématu sdružujícím klíčová slova.

AI při tvorbě obsahu

Tohle napadlo už asi každého - nechat umělou inteligenci vytvořit skvělý obsah, takže ho nebude třeba psát, ušetří se za copywritery a výsledky se dosáhnou stejně. Přiznejte se, také jste na to mysleli!

Bohužel, zde vás asi zklamu. A to hned ze dvou důvodů.

  1. Navzdory vylepšením ani dnes stále není AI schopná generovat dostatečně kvalitní texty s přidanou hodnotou. Necháte-li ChatGPT nebo ostatní aplikace vytvořit text, sice dostanete čitelný a možná i informativní článek, ale bude se jednat o pouhou kompilaci už existujícího na internetu. Navíc z něj bude stále cítit “robotí jazyk”.
  2. Co je asi ještě horší, všechny tyto texty jsou velmi dobře detekovatelné. Detektory AI určí původ takto generovaného textu s přesností na 90 %. Bylo by naivní myslet si, že Google, což je obrovská multimiliardová technologická společnost, už dávno nemá propracované a velmi přesné detektory.

Právě kvůli tomu bych osobně AI ke kompletní tvorbě obsahu nepoužil a už určitě bych si ho nedal na svůj web. Je to až příliš riskantní. Skutečně byste kvůli takovému experimentu chtěli poškodit vlastní firmu? A ztratit návštěvnost úplně?

Neznamená to ale, že bych z tvorby vyloučil použití AI úplně.

Konkrétně ChatGPT je nesmírně schopný při tvorbě osnov a struktur. Ukážu vám příklad. Řekněme, že chceme psát text na téma přírodní kosmetiky.

To je pořádná osnova!

Ale nemusíme zůstat jen u toho.

Můžeme si více vyhrát s promptem (příkazem) a zdůraznit, pro koho článek píšeme a co je naším cílem.

ChatGPT je poměrně pohotový v reakcích a dokáže upravit své výstupy podle toho, co potřebujete.

Super! A můžeme se pustit do psaní.

Ale stejně tak se ho můžeme zeptat na nápady. Co by mohlo zajímat potenciální klienty našich služeb? O čem máme psát?

Jistě už vidíte ten potenciál.

AI při vylepšování obsahu

Když se snažím vytvořit skvělý obsah (ať už pro sebe nebo moje klienty), který nabídne více hodnoty než konkurence a získá tím tak lepší pozice, je ChatGPT naprosto úžasná věc.

Jednak mohu nahrát svůj článek přímo do aplikace a zeptat se ho, co by tam ještě doplnil nebo udělal jinak:

To samo o sobě mnohdy dává dobré nápady:

Ale co je za mě ještě daleko lepší, je schopnost porovnávat dva nebo více textů mezi sebou.

Co takhle zkusit porovnat můj text a text konkurence?

*Pouze ilustrativní příklad. Ani jeden z webů není můj, ani nepatří mým klientům.

Porovnání může poskytnout taky řadu nápadů:

Když jsem si psal své meganávody na SEO a sociální sítě, jejichž cílem samozřejmě bylo dostat se na přední pozice ve vyhledávání, tuto funkci jsem použil hned několikrát. 

Na základě nápadů ChatGPT jsem byl schopen články výrazně zlepšit, aniž bych se zbytečně trápil vymýšlením.

AI při ladění on-page

Pokud se SEO věnujete už nějaký čas, pak víte, že on-page faktory jsou stěžejní pro dobré umístění ve vyhledávačích. Ostřílení SEO profesionálové obvykle mají tyto faktory už natolik zažité, že tento tip nepoužijí, ale pokud za sebou tolik zkušeností nemáte, nejspíš se vám bude hodit využít AI i na tohle.

ChatGPT má díky své obrovské databázi znalostí dobré povědomí o tom, jak má vypadat onpage - například formulace článku, využití nadpisů a tak podobně. Stačí mu článek ukázat a zeptat se ho, co je třeba tam rozšířit nebo udělat jinak.

Profi tip: Ještě lepší odpověď vám dá, když mu dáte seznam bodů, které má kontrolovat.

AI při analýze klíčových slov

Analýza klíčových slov je zcela zásadní ale časově velmi náročná činnost. Ačkoliv umělá inteligence ještě nedokáže vyprodukovat kompletní analýzu a stále je nutné věnovat jí úsilí, už teď nám dokáže dát dobré postřehy a nápady. Obvzlášť poté, co na trh přišel nový model ChatGPT 4o, který je schopen procházet složitější dokumenty a má lepší paměť, se nám tento nástroj může velmi hodit.

Doplním..

AI při mapování témat

Další možnosti budu do článku průběžně doplňovat..

Shrnutí

Umělá inteligence dokáže být skvělý pomocník, ačkoliv to není samospásné řešení. Zatím za nás bohužel to nejnáročnější neudělá, ale může být skvělým doplňkem. Pokud je člověk i tak ochotný vložit do práce své úsilí, může s AI dokázat pozoruhodných výstupů.

Zdroje obrázků: můj účet na ChatGPT, využitý model 4o

Jak správně používat AI v SEO

Pomáhám malým českým firmám získávat více zákazníků už přes 10 let.