Forbes tenhle hotel popsal jako „luxusní, hravý a brněnský“. Já myslím, že to je ještě slabé označení.

V srpnu minulého roku mi napsal kamarád a někdejší kolega z digitální agentury Patrik Medřický. Psal, že má něco, na co bych se měl přijet podívat, něco, co bychom spolu prý měli prodiskutovat.

Odpověděl jsem – „Jasně, proč ne, do Brna jsem si stejně chtěl už dlouho udělat výlet. Oč jde?“
Patrik odpověděl jednoduše – „Stavíme hotel, který neexistuje.“

Tehdy jsem ještě netušil, o čem to mluví. Neměl jsem ani ponětí, že v Brně je celý gastronomický svět, který neexistuje.  Už záhy jsem to měl ale zakusit na vlastní kůži. Abyste rozuměli, v Brně v roce 2012 otevřeli proslulý Bar, který neexistuje. Tento podnik se vzápětí stal fenoménem a zanedlouho byly otevřeny také 4 pokoje, Super Panda Circus nebo např. nejnovější Slast. A právě Patrik má na starosti marketing těchto míst.

Krátce po našem rozhovoru jsem tak už seděl v autobuse směr Brno s představou, že si udělám pěkně odpočinkový víkend na Moravě, prodiskutujeme nějaké marketingové záležitosti, pro což oba máme vášeň, a pak zajdeme na jedno.

Jo, jet na Moravu s tím, že si dá člověk „jedno“ a půjde brzy domů, to je hodně bláhové. Hned po příjezdu jsem s celou taškou věcí vyrazil s Patrikem na exkurzi všemi těmi skvěle extravagantními podniky, které – musím uznat – jsou vážně neopakovatelné.

Když jsme se o víkendu pak zotavili z těchto radovánek, ukázal mi Patrik a Adam Vodička, který za hotelem Anybody stojí, co mají v plánu již brzy otevřít. Nemohl jsem uvěřit tomu, co slyším. Celé to znělo tak šíleně a psychedelicky, že jsem si to okamžitě zamiloval.

Představte si, že se svou drahou polovičkou můžete na jednu noc kompletně změnit role. Můžete se stát prakticky kýmkoli. Můžete se vžít do jakýcholiv postav. A ne jen tak ledajakých postav – na výběr máte hned několik filmových scénářů.

Všechny pokoje hotelu jsou nejen nádherně vyzdobeny, ale jsou také ozvučeny a „scénář hry“ je dokonce namluven skutečnými divadelními herci. Když jsem celou tuto myšlenku v létě slyšel, znělo to úžasně, ale vidět to naživo – to je úplně nová úroveň zážitku.

Kluci na projektu dlouho tvrdě makali a když jsem pak v prosinci znovu přijel, umožnili mi si jeden z těchto pokojů vyzkoušet. Bylo to fantastické a vážně to musím doporučit všem, kdo chtějí zažít něco neobvyklého, nového. (Do komentářů vložím na hotel odkaz, abyste mohli omrknout fotky.)

Co je na projektu, jako je hotel Anybody, skutečně zajímavého? Co je to, co lidé na takových věcech milují?

– Emoce. Jsou hybnou silou a motivem mnohého lidského konání. Rozumíte-li lidským emocím a umíte-li s nimi pracovat, vaše poselství (ať už jakékoli) získává na účinku. A to nejen v podnikání nebo marketingu nebo v čemkoli podobném. I v běžném životě.

– Intenzita. Je snadné zapadnout do stereotypu, žít svůj život na autopilota. Poskytnete-li lidem intenzivní prožitek a vytrhnete-li je ze zajetých kolejí, vytvoříte v nich něco nezapomenutelného. Pocit skutečného žití naplno.

– Svoboda. Člověk v zásadě netouží po ničem jiném než po svobodě. Svobodě být tím, kým je. Plně a beze strachu. Nicméně v každodenním životě je každý z nás svázán mnoha pravidly, konvencemi a zvyklostmi. Umožníte-li lidem osvobodit se, i kdyby jen na chvilku, a stát se něčím víc, přinesete jim právě silnou intenzitu i emoce.

Proč to vlastně píšu? Asi jen chci poukázat na to, kolik má marketing společného s psychologií, porozuměním lidské psychice a chování, sociální dynamikou a podobně. Je to nesmírně fascinující svět velkého poznání.

No nic, končím se slohem. Tak snad se někdy potkáme v Baru, který neexistuje!

Tento článek pochází ze série zajímavých příběhů lidí, se kterými jsem se setkal, původně publikované na mém facebooku. Na tomto blogu je archivuji.